Wycieczka członków Okręgu Pomorskiego Zjednoczenia KBS RP

21-24 kwietnia 2022r. miała miejsce wycieczka członków Okręgu Pomorskiego Zjednoczenia Kurkowych Bractw Strzeleckich Rzeczypospolitej Polskiej. Organizatorem wycieczki był brat Leszk Polak z KBS w Toruniu. Członkowie Bractw m.in. z Kościerzyny, Starogardu Gdańskiego, Skarszew i Wejherowa na godz.10.00 zjechali się do Torunia. Kurkowe Bractwo Strzeleckie w Wejherowie reprezentował Prezes Zarządu Tomasz Klas wraz z małżonką Marią oraz brat Wojciech Recław z Małgorzatą Trepkowską. W dalszą podróż już wszyscy razem pojechaliśmy autokarem do Częstochowy. W czasie przejazdu brat Leszek Polak opowiadał m.in.o historii obrazu Matki Boskiej, dziejach klasztoru i zakonu Paulinów. Zwiedziliśmy mury obronne, skarbiec, Salę Rycerską, muzeum i Kaplicę z obrazem Matki Boskiej. Nastepnie pojechaliśmy do Kalwarii Zebrzydowskiej, gdzie czekały na nas pokoje 2 osobowe z łazienką. Wspólną kolacją w klasztorze zakończyliśmy pierwszy dzień. Drugiego dnia wcześnie rano po wspólnym śniadaniu udaliśmy się do Muzeum „Kopalni Soli w Wieliczce”, W związku z pracami remontowymi pod ziemię zjechaliśmy wyjątkowo nie szybem Daniłowicza, gdzie przez dziesiątki lat, setki tysiące turystów wędrowało na poziom 120 m a szybem Paderewskiego, położonego bardzo blisko centrum obsługi turystów. Po pokonaniu pod ziemią około 3,5 km na powierzchnię wyjechaliśmy szybem Regis w centrum Wieliczki. Po wspólnym obiedzie, pojechaliśmy do Wadowic, gdzie zwiedziliśmy "Muzeum Dom Rodzinny Jana Pawła II”, skosztowaliśmy wadowickie kremówki i powróciliśmy do Kalwarii na wspólną kolację. Trzeciego dnia po śniadaniu pojechaliśmy do Krakowa na zwiedzanie Wzgórza Wawelskiego. Pod koniec 2021 r. rozpoczeła się modernizacja poszczególnych pomieszczeń Zamku Królewskiego. Zobaczyliśmy więc komnaty i apartamenty w nowej odsłonie, gdyż zaplanowane prace skończyły się w połowie kwietnia. W katedrze wawelskiej pokłoniliśmy się św. Jadwidze i Stanisławowi, Zobaczyliśmy sarkofagi polskich królów i kryptę poetów: Mickiewicza i Słowackiego. Wdrapaliśmy się na wieżę dzwonną aby dotknąć serca Królewskiego Dzwonu Zygmunta a następnie zeszliśmy do krypt królów i bohaterów narodowych. Po krótkiej przerwie zeszliśmy Drogą Królewską na Stare Miasto aby w kościele franciszkanów podziwiać jego wystrój i witraże wykonane przez Wyspiańskiego. W zadumie zatrzymaliśmy się przed kopią Całunu Turyńskiego, Zrobiliśmy wspólne zdjęcie przed pałacem biskupim na Franciszkańskiej, w tle mieliśmy w oknie św. JPII. Na Starym Rynku odwiedzilismy Sukiennice i kościół Mariacki z perłą sztuki snycerskiej – ołtarzem Zaśnięcie Marii Panny, dłuta Wita Stwosza. Podziwialiśmy Bramę Floriańską, Barbakan i Pomnik Grunwaldzki. Pod koniec dnia udaliśmy się do Celestatu Bractwa Kurkowego w Krakowie, gdzie w Parku Strzeleckim zapoznalismy się z historią bractwa a w pawilonie Celestatu zobaczylismy pamiątki sięgające setek lat. W siedzibie Zarządu zobaczyliśmy relikwię Św. Jana Pawła II, honorowego członka Bractwa i dalszą część z życia KBS. Wspólnie spożyliśmy obiad a następnie udaliśmy się do Kalwarii na zasłużony odpoczynek. Czwartego dnia w niedzielę po mszy św. w Bazylice i śniadaniu zostalismy przez zakonnika oprowadzeni po kościele, klasztorze, zapoznani z jego historią oraz zapoznaliśmy się z wielką plastyczną mapą z położonymi na okolicznych wzgórzach dróżkami Maryi i Jezusa. Około 10.oo wyjechaliśmy już w kierunku domu, zahaczyliśmy jeszcze o Ojcowski Park Narodowy znajdujący się w południowej części Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej, gdzie zobaczyliśmy Zamek w Pieskowej Skale i Maczugę Herkulesa. Około 19.00. dojechaliśmy do Torunia. Wycieczka okazała się nie tylko wspaniałym przeżyciem, ale również atrakcyjną lekcją historii. Szczególne podziękowania kierujemy do brata Leszka Polaka Prezesa Zarządu Kurkowego Bractwa Strzeleckiego w Toruniu. Dziękujemy za wszystko – za całą organizację, bezpieczną jazdę i profesjonalne oprowadzanie – z humorem, wartościowymi informacjami, rzeczowo i ciekawie. Bardzo dziękujemy za super wycieczkę – była świetna.